Wat is mijn link met de Kerk van Nellius?

Heel simpel, ik ben erin opgegroeid. Mijn ouders werden meteen bij de oprichting in 1982 lid en enkele maanden later werd ik geboren. Daarom behoor ik oorspronkelijk ook tot de zogenaamde Uitverkoren Kinderen, de eerste generatie van zeventien baby's die opgroeide binnen de Kerk van Nellius (1). 

Foto (1984): op mijn verjaardagsmuts de drie cirkels, het symbool van de Kerk van Nellius

Maar mijn twijfels of ik bij de Kerk wilde blijven, zouden de voordelen van een dergelijke uitverkoren positie veruit overstemmen. Op mijn achttiende verliet ik de besloten gemeenschap van de Kerk van Nellius en begon ik aan mijn studie Theologie.


ENGLISH

WHAT IS MY CONNECTION TO THE CHURCH OF NELLIUS?

Very simple, I grew up in it. My parents became members as soon as it was founded in 1982 and a few months later I was born. That's why I originally belong to the so-called Chosen Children, the first generation of seventeen babies that grew up within the Church of Nellius (1).

But my doubts as to whether I wanted to remain with the Church would far outweigh the advantages of such a privileged position. When I was eighteen I left the secluded community of the Church of Nellius and started my studies in Theology.

  1. Marbelle, Françoise. "Les Enfants Choisis: 17 bébés marquent le début de l'Église de Nellius.." Le Figaro. February 22, 1983. 

Reacties

Populaire posts